Концепція НУШ. Чиннники якісної освіти

 25 серпня 2020р. Підсумки роботи педагогів початкової ланки у 2019/2020 н.р. та завдання і пріоритетні напрямки роботи на 2020/2021 н.р.

 Нова українcька школа – нові підходи до навчання та змісту освіти

          Шкільна освіта сьогодні базується на освітніх моделях, без яких неможливо реалізувати Концепцію  Нової української школи, як одну з найважливіших  складових освітньої реформи. Нова українська школа визначає нові підходи до навчання та  змісту освіти.        І професійні вміння вчителя сьогодні спрямовані на мотивацію учнів навчатись. Використовуються інформаційно-комунікаційні та інноваційні технології, які сприяють розвитку творчого потенціалу, розвитку експериментально-дослідницьких компетенцій, формуванню інформаційної культури учня. Упродовж 2019-2020  навчального року акцентувалась увага на проведенні методичних заходів районного рівня для підвищення  професійної компетентності педагогів в умовах реалізації концепції Нової української школи.

          Проводились заняття:

школі педагогічного досвіду, з проблеми «Розвивальне навчання в початковій школі» (керівник Бережна Світлана Миколаївна);

- школі з підвищення педагогічної майстерності з проблеми «Навчання учнів на компетентісних засадах в Новій українській школі» (керівникКращенко Олена Валентинівна);

- майстер-клас Плис Олени Валеріївни - «Технології ефективного засвоєння інформації».

    Процес упровадження педагогічних інновацій, творчий пошук суттєво залежать від готовності учасників освітнього процесу до  сприйняття нових ідей, концепцій.

          Петрівська ЗШ І ступеня, філія КЗ «Петрівське НВО «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія» у ході районного семінару-практикуму з проблеми «Формування ключових компетентностей молодших школярів на уроках «Основи здоров'я» представила досвід роботи закладу щодо створення сучасного освітнього середовища – запоруки успішної реалізації ідей Нової української школи.

Та презентували - як на практиці реалізується принцип дитиноцентризму, коли акцентується увага на правах дитини, її здібностях, потребах і, найголовніше – збереженні та зміцненні здоров'я учнів.

         Ключовий компонент Нової української школи - педагогіка партнерства –  тобто, партнерство між учнем, учителем та батьками як одна із  головних передумов якісного функціонування закладу.

          Педагоги Новостародубської ЗШ І-ІІІ ступенів, у ході семінару-практикуму «Партнерська взаємодія учасників освітнього процесу», продемонстрували досвід нового рівня комунікації з батьками та учнями - тренінги, релакс-вправи, командні змагання – безліч ефективних способів і дієвих правил спілкування та взаємодіїДійсно, тільки спільними зусиллями можна досягти спільної мети. А значить, школа і надалі повинна бути осередком співпраці та порозумінняЗміст освіти Нової української школи спрямований на формування компетентностей, потрібних для успішної самореалізації дитини в суспільстві. Одним із чинників формування ключових компетентностей учнів є інтеграція в освітньо-виховному процесі. Педагоги молодшої ланки Луганської ЗШ І-ІІІ ступенів на районному семінарі – практикумі вихователів груп продовженого дня, презентували систему роботи   «Інтегроване навчання у групі продовженого дня». Вчителі закладів освіти району поповнили власний досвід та одностайно дійшли висновку -  заняття з елементами інтегрованого навчання - вимога часу та невід'ємна складова всебічного розвитку школярів Нової української школи.

         Одним із шляхів модернізації освітньої системи є впровадження інформаційно-комунікаційних технологій. Використання ІКТ - це інструмент для забезпечення успіху Нової української школи. І, надважливо, - перейти від одноразових проєктів - до системного процесу, який охоплює всі види діяльності.

         Уроки з використанням ІКТ - динамічні, суттєво збільшують можливості педагогів та підтримують бажання вчитися, формуючи при цьому в учнів важливі технологічні компетентності.

          На районному семінарі-практикумі в Червонокостянтинівській ЗШ І-ІІІст. учителі початкових класів побачили використання інформаційних технологій в дії.

        Своїми методичними знахідками з проблеми «Особливості використання інформаційних технологій відповідно до концепції “Нова українська школа» поділились педагоги закладу. Зокрема, на уроках використовуються електронні освітні ресурси (програмне забезпечення від видавництва «Розумники»), які розвивають у дітей навички співпраці та культуру командної роботи.

        З метою обміну досвідом, впровадження нових напрацювань і методичних знахідок в освітньому процесі НУШ, популяризації та розвитку творчого потенціалу вчителів, у районі проведено науково-методичну Інтернет - конференцію «Вчимося вчити» з проблеми «Методичний супровід освітнього процесу в Новій українській школі».                        Педагогічні напрацювання і методичні знахідки розміщувались за тематичними напрямами:

1.Вчимося вчити. (обмін досвідом - розробки уроків та позаурочних заходів з використанням сучасних технологій Нової української школи).

 2.Ранкові зустрічі у дружньому колі (презентація або відеоролик ).

3.Середовище, що належить дітям (осередки, зони навчального простору – відеосюжети, презентація, фотогалерея).

4. Радість пізнання - разом крокуємо до успіху ( тематичні розробки по інклюзії, робота з дітьми з особливими освітніми потребами).

       До участі та діалогу долучились творчі, ініціативні, креативні, компетентні, педагоги Нової української школи із абсолютно усіх закладів загальної середньої  освіти району. Учасники інтернет-конференції розміщували власні розробки з використанням сучасних технологій для обміну досвідом. І з метою подальшого впровадження нових ідей та педагогічних знахідок колег. Без сумніву, у кожного в арсеналі доробок є матеріал, гідний уваги колег. 

Вчимося вчити. (обмін досвідом - розробки уроків та позаурочних заходів з використанням сучасних технологій НУШ).

-Біденко І.Д. (Новостародубська ЗШ І-ІІІ ст.) пізнавальна презентація «Сучасні уявлення про Всесвіт» та конспект;

-Соломка Т.В. (Ганнівська ЗШ І-ІІІст.) інтерактивні вправи (Learning Apps);

-Погорєла Т.М. (Володимирівська ЗШ І-ІІ ст., філія Ганнівської  ЗШ І-ІІІст.) інтегроване заняття з використанням технік формувального оцінювання (з посиланнями на джерела інформації);

-Плис О.В. (Петрівська ЗШ І-ІІІст.) «Вчимо вірші за мнемотехнікою» (застосовується колегами в практичній діяльності);

-Трипадуш  Т.В. (Чечеліївська ЗШ І-ІІІст., філія Новостародубської ЗШ І-ІІІст.) розробка уроку математики;

-Жукоцька О.О., практичний психолог (Новостародубська ЗШ І-ІІІ ст.) розвиваюче заняття «У світі пізнавальних процесів» з використанням прийомів ейдетики;

-Верхогляд Г.А. (Балахівська ЗШ І-ІІст., філія Новостародубської ЗШ І-ІІІст.) таблиця засобів навчання математики;

-Хрень С.М. (Новостародубська ЗШ І-ІІІ ст.) позаурочний захід «У світі все починається з мами»;

-Спичка Н.В. (Чечеліївська ЗШ І-ІІІст., філія Новостародубської ЗШ І-ІІІст.) інтерактивні вправи Learning Apps;

-Стрижак Л.М. (Новостародубська ЗШ І-ІІІ ст.) виховна година «Твоє здоров'я»

-Дар'єва І.І. (Чечеліївська ЗШ І-ІІІст., філія Новостародубської ЗШ І-ІІІст.) вікторина «Мовне асорті»;

 -Стрижак Л.М. (Новостародубська ЗШ І-ІІІ ст.) математична вікторина;

-Лут М.В.  (Новостародубська ЗШ І-ІІІ ст.) конспект уроку англійської мови з використанням інтерактивних вправ (Learning Apps);

-Новохатько О.І. (Чечеліївська ЗШ І-ІІІст., філія Новостародубської ЗШ І-ІІІст.) інтерактивні вправи (Learning Apps), математика 1 клас;

-Ситник Н.М. (Новостародубська ЗШ І-ІІІ ст.) тематична презентація з математики «Таблиця множення на 3»;

-Шаповал В.Г. (Новостародубська ЗШ І-ІІІ ст.) позаурочний захід «Сплетімо вінок український»;

-Петрова А.М. (Новостародубська ЗШ І-ІІІ ст.) впровадження STEM -освіти на уроках в початковій школі.

Ранкові зустрічі у дружньому колі (презентація або відеоролик).

     Ранок у школі  починається з побажань добра та вдалого дня.

І усім  хочеться, щоб ці слова були щирими. А діти особливо відчувають настрій оточуючих. Отож, ранкові зустрічі мають створювати у школярів відчуття комфорту, викликати позитивні емоції.

       Щодня, поспішаючи до школи, діти повинні точно знати - їх тут раді бачити, на них тут чекають.

  Ранкові зустрічі у дружньому колі стали звичними та необхідними для створення позитивного настрою, для розширення кругозору учнів, для розвитку вміння комунікувати з однолітками:

-Каплун Л.А. (Петрівська ЗШ Іст., філія Петрівського НВО) відеоролик «Відношення дітей у школі»;

-Трипадуш  Т.В. (Чечеліївська ЗШ І-ІІІст., філія Новостародубської ЗШ І-ІІІст.) розробка «Приліт птахів» з корисними посиланнями для використання у роботі;

-Воронцова Л.В. (Петрівська ЗШ Іст., філія Петрівського НВО) відеоролик «Моя Батьківщина – Україна»;

-Новохатько О.І. (Чечеліївська ЗШ І-ІІІст., філія Новостародубської ЗШ І-ІІІст.) поділилась доробками, які включають вправи для спілкування, психогімнастичні вправи, хвилини релаксації;

Пеліпака Н.М. (Петрівська ЗШ Іст., філія Петрівського НВО) тематична презентація з конспектом «Світ тварин»;

Швидка С.М. (Новостародубська ЗШ І-ІІІ ст.) фотогалерея «Осінь»;

Петренко В.Г. (Петрівська ЗШ Іст., філія Петрівського НВО) варіант бесіди «Як піклуватись про друзів – домашніх улюбленців»;

Середовище, що належить дітям (осередки, зони навчального простору – відеосюжети, презентація, фотогалерея). Указом Президента України від 25 травня 2020 року (№195/2020) затверджено Національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у Новій українській школі до 2024 року.

          Розроблення Національної стратегії обумовлене необхідністю побудови такого освітнього середовища у Новій українській школі для забезпечення прав дітей на освіту, охорону здоров’я, створення умов для надання учням якісних освітніх послуг.

    Осередки навчального простору, зони для ігрової, творчої, навчально-дослідницької діяльності - це територія, де забезпечуються потреби учнів у різних видах діяльності.  Важливо, щоб учні мали можливість зробити власний вибір - за уподобанням, за настроєм... 

На тематичній сторінці «Середовище, що належить дітям» педагоги представили осередки - зони навчального простору:

 -Доліч С.В. (КЗ «Богданівський заклад загальної середньої освіти І-ІІ ст.») представила презентацію (з супроводом для гарного настрою) «зони навчального простору в дії» -  діти у кожному куточку класу знайшли заняття за уподобанням;

- Копійка В.М. (Петрівська ЗШ Іст., філія Петрівського НВО) у фотопрезентаціЇ «Ласкаво просимо» відобразила сторінки життя класу;

         -Новохатько О.І. (Чечеліївська ЗШ І-ІІІст., філія Новостародубської ЗШ І-ІІІст.) до яскравої фотогалереї  додала віршовані коментарі;

         -Плис О.В., (Петрівська ЗШ І-ІІІст.) «Читацький куточок» - фотопрезентація

допитливих «читайликів»;

         -Трипадуш  Т.В. (Чечеліївська ЗШ І-ІІІст., філія Новостародубської ЗШ І-ІІІст.) яскравий фотощоденник діяльності школярів.

        - Байзо В.А., (Балахівська ЗШ І-ІІст., філія Новостародубської ЗШ І-ІІІст.), Єфімова Ю.С. (Іскрівська ЗШ І-ІІІст., філія Ганнівської ЗШ І-ІІІст.), Філіпова С.М. (Луганська ЗШ І-ІІІ ст.), Волосянко М.О., (КЗ «Богданівський заклад загальної середньої освіти І-ІІ ст.»), Швидка С.М. (Новостародубська ЗШ І-ІІІ ст.) представили фотодайджест «Освітній простір класу».

 Радість пізнання - разом крокуємо до успіху ( тематичні розробки - інклюзія, робота з дітьми з особливими освітніми потребами).

       У повсякденному житті дуже часто вживаються слова -"успішна людина", "територія успіху", "бажаю успіхів". Та як виміряти величину чи масштаб успіху окремої людини? Дитини.. ...А дитини особливої? Для якої ходити, чути, говорити - це вже успіх. Складно такому учневі відкритись для спілкування з оточуючим світом. Добре, коли поряд, крім рідних, з'являється вчитель - мудрий, толерантний. Отоді, невеликими кроками, є можливість рухатись уперед - до Успіху.

 Радість пізнання - разом крокуємо до успіху. Інклюзія, робота з дітьми з особливими освітніми потребами вимагає не тільки фахової майстерності, а, можливо, і в більшій мірі - толерантності, вміння співпереживати:

-Шостак С.М. (КЗ «Богданівський заклад загальної середньої освіти І-ІІ ст.») вважає найголовнішою складовою успіху співпрацю з батьками. Результативність забезпечує пошук та впровадження ефективних форм роботи, зокрема, - тренінги для батьків дітей з особливими освітніми потребами «Наші особливі діти», анкетування;

-Данильчук О.М. (Балахівська ЗШ І-ІІст., філія Новостародубської ЗШ І-ІІІст.) розробку уроку математики;

-Спичка Н.В. (Чечеліївська ЗШ І-ІІІст., філія Новостародубської ЗШ І-ІІІст.) конспект уроку та інтерактивні вправи.

           Учасники інтернет-конференції продемонстрували, що обізнаність у методиці викладання, використання інтерактивних форм та методів у роботі – усе це притаманне фаховому стилю педагогів початкової ланки.

           Інтерактивні завдання для активізації розумової діяльності та пізнавального інтересу, вправи на розвиток навичок спілкування та групової взаємодії -  вчителі прагнуть дати відчути кожній дитині свою успішність.

       Отож, вважаю досить ефективним спілкування у формі діалогу з метою популяризації методичних здобутків та напрацювань задля підвищення фахової майстерності. Професійний діалог спонукає до творчої активності, появі нових ідей.

           Вибір форм, методів, технологій – це вибір шляхів взаємодії учителя з учнями.  І вчителі початкових класів району (компетентні та готові до інноваційної діяльності), успішно долають цей шлях.

          У 2019 році стартував пілот з добровільної сертифікації вчителів, мета якого – виявити та стимулювати вчителів з високим рівнем професійної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями, сприяють їх поширенню.

         Педагоги Зеленської ЗШ І-ІІ ступенів, філії Петрівської І-ІІІ ступенів Бережна Світлана Миколаївна та Чмєль Марина Сергіївна, стали учасниками Сертифікації вчителів початкових класів. Вони успішно пройшли етапи учасника («ЗНО для вчителів», самооцінювання власної педагогічної майстерності, вивчення експертами практичного досвіду роботи) та продовжують розкривати свій інноваційний потенціал.

          Ситуація із запровадженням карантину не залишила вчителям вибору – вони оперативно опановували цифрову грамотність для дистанційного навчання своїх учнів.

        І вже під час районної онлайн-конференції «Освітній процес учнів початкових класів в умовах дистанційного навчання» педагоги ділились методичними напрацюваннями щодо навчання у дистанційному форматі.

          Одним із найактуальніших питань було, зокрема, використання педагогами засобів та інструментів для створення комунікативного простору з учнями та батьками. Слід зазначити, що, за наявних обставин, вчителі досить ефективно використали оптимальні для молодших школярів засоби обміну інформацією та достойно завершили навчальний рік.

        Указом Президента України від 25 травня 2020 року (№195/2020) затверджено Національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у Новій українській школі до 2024 року. Розроблення Національної стратегії обумовлене необхідністю побудови такого освітнього середовища у Новій українській школі для забезпечення прав дітей на освіту, охорону здоров’я, створення умов для надання учням якісних освітніх послуг. Саме це є одним із пріоритетів у роботі закладів освіти району та передумовою реалізації інтелектуального, фізичного, соціального та емоційного розвитку учнів.

          У червні 2020 року підведено підсумки другого етапу районного конкурсу «Кращий освітній простір у 1-х класах Нової української школи».

Переможцями визнано: Зеленську загальноосвітню школу І-ІІ ступенів, філію Петрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (учитель ЧМЄЛЬ М.С.);

 Володимирівську загальноосвітню школу І-ІІ ступенів, філію Ганнівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (учитель КРАЩЕНКО О.В.);

Чечеліївську ЗШ І-ІІІ ступенів, філію Новостародубської ЗШ І-ІІІ ступенів (учитель НОВОХАТЬКО О.І.)

             А ще - освітнє середовище – це атмосфера добра, взаємоповаги, толерантності. Отож, органічне поєднання інноваційної діяльності, особистої, фахової та педагогічної культури і є головними критеріями педагога Нової української школи.  Усі діти приходять у цей світ різними. І вчителі прагнуть, щоб учні отримали необхідні вміння і навички, оволоділи знаннями… У новому навчальному році пріоритетом має стати забезпечення високого рівня якості освіти. Незважаючи на обставини, тимчасові негаразди – освітній процес має бути неперервним та ефективним. З огляду на особливості закінчення 19/20 навчального року (у дистанційному форматі), потрібно усвідомити і прийняти очевидне – використання інформаційно-комунікаційних технологій стане  системним процесом. Тому, у 2020-2021 н.р. слід акцентувати увагу на розвиток інформаційно-комп'ютерної компетентності педагогів через сучасні форми науково-методичної роботи (вебінари, онлайн-курси, майстер-класи, практичні заняття, дистанційне навчання, семінари-практикуми тощо).

         З 18 березня 2020 року набув чинності новий закон «Про повну загальну середню освіту», ухвалений Верховною радою України 16 січня 2020 року, в якому передбачено низку новацій що мають позитивно вплинути на розвиток шкільної освіти, зокрема і початкової…

         У новому навчальному році,  в умовах реалізації концепції Нової української школи та стратегії реформування початкової освіти, необхідно забезпечити:

- впровадження методик особистісно - зорієнтованого і компетентнісного навчання, спрямованих на розвиток дитини і мотивацію до навчання;

 - дотримання принципів дитиноцентризму – враховуючи потреби та інтереси, забезпечити неупереджене та справедливе ставлення кожного учня;

 - організацію сучасного освітнього середовища з умовами, засобами і технологіями для навчання та безпечного перебування у закладі;

 - втілення принципів педагогіки партнерства, в основі якої – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками на засадах взаємної довіри і поваги.

         Тож, шановні вчителі – професіонали із бажанням вдосконалюватись, прагненням зробити школу простором освітніх можливостей, нехай успіх супроводжує вас завжди. А джерело мудрості, натхнення, творчості і терпіння не міліє!                 

       ___________________________________________________________
       ___________________________________________________________
     
  КОНЦЕПЦІЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ:  "... найбільш успішними на ринку праці в найближчій перспективі будуть фахівці, які вміють навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі та володіти іншими сучасними вміннями".  (ДОКУМЕНТ ПРОЙШОВ ГРОМАДСЬКІ ОБГОВОРЕННЯ І УХВАЛЕНИЙ РІШЕННЯМ КОЛЕГІЇ 27/10/2016)

https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf

2 коментарі:

  1. Підсумки року підведені. Ми йдемо вперед. Перед нами нові завдання, нові перспективи. Кожен учитель розуміє свою відповідальність перед батьками, іншими вчителями, перед дітьми у справі набуття навичок 21 століття. Тому, проаналізувавши свій особистий внесок у цій справі, ми сміливо приступаємо до реалізації програми навчально-виховного процесу.
    Тому всим здоров'я та толерантності у нвому навчальному році.

    ВідповістиВидалити
  2. Підсумки року підведені. Ми йдемо вперед. Перед нами нові завдання, нові перспективи. Кожен учитель розуміє свою відповідальність перед батьками, іншими вчителями, перед дітьми у справі набуття навичок 21 століття. Тому, проаналізувавши свій особистий внесок у цій справі, ми сміливо приступаємо до реалізації програми навчально-виховного процесу.
    Тому всим здоров'я та толерантності у нвому навчальному році.

    ВідповістиВидалити